Saturday, December 12, 2009

Tengok gambar meh! ...

Hampir sebulan. Baru hari ni ada masa untuk update blog ni. Biasalah. Bila cuti sekolah, ibu bekerja lebih masa sebab anak-anak semua ada kat rumah. Cuma kali ni, ayah dah masukkan abang, kakak dengan syabil ke program intensif cuti sekolah di Masjid dan surau. Abang di Masjid Negeri, Shah Alam. Kakak dan Syabil di surau je sebab kemasukan program ni masjid dah terlampau penuh. Program dari pagi membawa ke petang.

Nak berkongsi gambar-gambar terbaru je. Malas nak sembang. heehhhee

Zinnirah ni suka tengok aku masak. Dok pujuk aku suruh ajar dia masak. So tengahari tadi aku suruh dia masak sebab aku malas. Lagipun aku nak siapkan kerja. Aku bagi arahan, dia buat. Hasilnya ... masak kicap telur lada hitam.


Beberapa hari lepas, kat area aku ni memang selalu hujan petang. Selebat-lebatnya. Jadi aku izinkan anak-anak mandi hujan. Time hujan lebat je boleh bagi. Kalau tak lebat nanti demam. Punyalah seronok Ali. Maklumlah first time. Naik kecut jari, biru bibir. Bila suruh masuk, tak nak. ehhehhe


Haaaa ... ni gambar raya haji hari tu. Cucu-cucu ayah semua balik Bukit Beruntung. Kali ni nak bergambar cukup korum. Tapi punyalah seksa nak ambik gambar depa. Mana yang nangis (Nisaa' la tu), mana yang nak lari, mana yang tak nak pandang kamera. Jenuh!


Ni pulak di surau At-Muttaqun USJ12. Sementara tunggu aku habis tolong-tolong masak daging korban untuk jamuan makan tengah hari, anak-anak dara aku pun berposing.


Anak-anak teruna pulak sibuk menolong membungkus daging-daging korban. Gigih sungguh dari pagi sampai zuhur.


Power lemak-lemak daging niiiii .... perghh!


Selamat Hari Raya .... Ali nak pegi raya ... pin pin pon pon! .... Byeeee ...

4 comments:

Mak Su said...

nyum nyum nyum, daging daging segar segar

DeeN said...

Wah! Memang sebok sungguh akak neh! Meriah sungguh tengok adik2 kita neh. Gumbira!

achik said...

bestnya mandi hujan.. :D

Pa'chik said...

nati chek himel ye...