Sunday, February 24, 2008

Agus

Menarik. Agus cakap kat tivi1 tadi. Dia kata ada 2 sebab kenapa PAS kuat di Kelantan dan sukar digugat amno yang dikatakan membawa kemajuan dan kemakmuran.

1) Faktor persekitaran - ada sekolah agama, pondok dan pola masyarakatnya
2) Faktor imej - PAS bersih dan berakhlak. Rakyat melihat ini pada PAS dan tidak kisah jika calon dari luar, yang penting bersih dan berwibawa.

Agus cakap lagi orang-orang Kelantan macam orang Penang. Depa istimewa, unik dan pandai berpolitik. Tak kisah calon dari mana asalkan bersih dan boleh suarakan pandangan depa dengan berkesan.

Orang2 negeri lain? Suka jadi biasa-biasa je kot ... takde keistimewaan.

Nota kecik-kenot:
Aku sentiasa seorang yang unik dan istimewa. hehhehhehe

6 comments:

Azhar Ahmad said...

Setuju dengan pola masyarakat Kelantan. Mereka percayakan ulama... Bukankah kita juga seharusnya begitu....

Pa'chik said...

alahai enchek agus... tak jugak begitu.. orang negeri lain pun ramai juga.. cumanya... kalau takde permainan kotor... tumbang dah...

khairyn said...

faktor kulit muka cerah tak masuk ek izinni? hahahahaha

jumaat lepas org msd mai glasgow mengejut. Sampai mengantuk aku dengar menda apa yg nak disampaikan.. rupanya... hampeh. Tapi bukan pasal p/raya laa...

aini fatimah hassan said...

Salam…

Tah ek… sapa calon dr tempat saya… Maklum cuti hujung minggu ni kami sibuk kerana majlis walimatulurus anak saudara sepupu… mmg terasa sangat terputus dengan dunia luar… Yg pasti baik pihak PKR mahupun Be End, calonnya adalah Melayu Muslim. Alhamdulilah, jadi tak lah terasa berat sangat nak pangkah…

Tapi tulah kat negeri yg bermulanya amno ni, kalau letak wakilnya kucing pun kat lambang dacing tu dia org ttp pangkah lambang tu… TAKSUB sungguh dia org ni!!! Apa dia org ni tak perasan ke yg skru kat dacing tu dah longgar… dah nak tercabut pun…

Mujurlah dpt siaran dr seberang, dptlah tengok Nurul Izzah, berkeyakinan sungguh beliau menjawab setiap soalan yg diajukan padanya.

Apa pun saya cukup bangga dgn rakyat Kelantan, walau apa pun yg dimomok2kan, mereka tetap berpegang teguh pada kebenaran. Dan alhamdulilah juga bila Ummu Hadhari digugurkan (walau atas alasan apa pun), baik buat beliau (moga terperlihara semula keimanannya) & terlebih lagi demi agama yg kita cintai ini. Amin….

wan said...

Rakyat yang bersatu padu tak mudah digoyahkan dengan habuan² dunia dan dusta yg dilempar.

Rakyat yg tak mudah ditipu akan terus memilih mana yg mereka rasa layak membimbing mereka.

Macam rakyat Kelantan.

日月神教-任我行 said...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片