Friday, January 23, 2009

Terbaru ...

Ali 'survived' his 2nd haircut last Sunday.
Seronok gelak-gelak duduk tengok orang ramai-ramai dalam kedai tu!

Letakkan atas kerusi je terus muka jadi sepesen je macam tu. Blur, lidah terjelir sikit. Macam atok dia yang bila asyik benor buat sesuatu benda, lidah tu terjelir sikit. hehehhee
Apalahhh atok ni buat kat kepala saya ni?

Ali's new image. Tengah gelak sakan sebab nengok dinasour melantun-lantun lepas dibaling. hehehhee


Ohhhh ... ini gambar anak dara aku yang ketegaq sangat nak suruh tido. Baru je snap kejap2 ni. Dia merayap la dari satu bilik ke satu bilik. Pastu turun bawah. Pastu naik atas report kata abang, kakak, dengan abang sabin dah tido. Bila tanya tv bukak ke tutup, dia kata, "Bukak la .. ichak lupa pulak nak tutup. Ibu la tuwun tutup tiwi."
Pastu aku suruh tido dia kata, "Ichak tanak tido. Ichak nak engok ibu uwat tije jap boleh tak?"
Bosan nengok aku menaip tak henti-henti, dia gi berdiri depan tv ngadap nengok iklan.

Tetiba aku rasa ada benda kat belakang aku dok macam meraba-raba. Rupanya dia dah ada belakang aku dok cium-cium bahu aku. "Ichak shayang ibu. Ichak shayang tangan ibu. Ichak shayang bakang ibu. Ichak shayang memek ibu. Ichak shayang shemua-shemua. Ibu pun shayang ichak kan. Nanti ibu uwatkan shusu ichak ek ... nanti ichak tak buleh tido." Pastu dia tersengih dalam mengantuk.
Sekarang ni dia tengah merayap balik tah apa dibuatnya dalam gelap (Aku biasa buat keje dalam gelap sebab tak nak ganggu Ali tido). Kejap-kejap datang kat aku sembang-sembang tanya macam-macam. Pandai cakap dia ni. Ayat pun elok je susunannya walaupun pelat sikit. Sat gi bila dia dah tertido aku snap gambar dia pastu letak sini ... hehehhehe

Sambung (11.46pm) ....


Tengah mamai. "Ichak tiup bula ... bula ni nak tempis dah." Apa-apa laa nak oiiii ... Akhirnya lena diulit errrr bula ... sampai tido pegangan kat bola tu tak lepas-lepas.

Ehhh! Gambar saya tido pun ibu amik ... :D

Nite-nite all ... Opppsss ... anak-anak je dah lena ... ibu ada kerja lagi laaa ... :P

6 comments:

ati said...

ekhem! jom deting kt ym.. :))

Penat la ai menunggu.. :))

akirasuri said...

Nak pinjam ali buleh? :))

izinni said...

:P tak buyeh! ... ali adik ichak. tak buyeh amik ali. nanti ichak anges. ali ichak punye.

Pa'chik said...

pinjam dedua laaa...

ńĕĕń said...

Salam...

esok ulang tahun pertama Ali ikut tahun Hijrah kan... 28 Muharam...

suka tengok rambut Nisaa', lurus...

izinni said...

pa'chik,
dua-dua pun tak buyeh laaa .. hehehhe

ehhh kata dah tak nak nisaa' sebab dah besor. pastu tunggu ali besor sikit ... ekekekke

neen,
betul la tu. hari ni Ali genap setahun :)