Monday, November 24, 2008

Haram jadah ...

Berita NTV7 jam 7pm tadi. Buat aku menyesal tonton berita. Ingatkan tak ada la berita-berita yang boleh menoreh hati aku ... setakat berita-berita politik bengong tu aku boleh tahan lagi. Tapi berita tadi buat aku betul-betul rasa macam nak ^&#^&*$(#)&%&**^^$^ dan bom apa-apa yang sewaktu dengannya.

Manusia yang satu ni memang layak je aku panggil keling paria. Sungguh. Konon nak jadi jagoan kaum dia. Aku tak kisah dia nak perjuangkan apa pun demi kepentingan kaum dia dalam negara ni selayaknya sebagai seorang warganegara. Antara dapat dengan tidak je. Itu belakang kira.

Tapi JANGAN sibuk dengan agama aku. FULL STOP!

Celaka. Sampai nak jumpa Bapak Islam Hadhari kononnya nak bincang pasal pengharaman yoga dikalangan umat Islam. Apa kejadahnya!? Kononnya perkataan HARAM tu dah timbulkan kekeliruan dikalangan kaum dia. Apa kejadahnya?!

cilok kat google je ni ....

HARAM tu untuk aku, kami. HARAM tu bukan untuk korang la. Kalau semua kaum seagama korang nak tunggang terbalik terkangkang terkoyak terliuk lentok segala buat yoga tu, buat sangat la. Bukan HARAM untuk korang pun. Korang buat kuil merata ada kami bising? Korang tak ramai mana tapi kuil korang sama banyak pulak dengan surau masjid kami. Ada kami kecoh?

HARAM yoga itu, sama la dengan HARAMnya babi, arak, judi, rasuah. Apa yang nak kelirunya?! Bodoh ke apa?!

Pastu ada pulak negeri yang suruh majlis agama depa kaji pulak fatwa yang diperingkat nasional tu. hahahahah lawak ke apa?! Apa jadi dengan Hassan Ali? Hang dengan semua kat SUK tu nak buat sesi yoga secara berjemaah ke?

Pastu ada pulak kononnya kelompok bekas pesakit kanser Muslim yang kononnya bingung sebab selama depa dah amalkan yoga ni untuk pulih sepenuhnya. Adehhhhh ... dah boleh jatuh syirik ni pada pendapat aku. Yang bagi sembuh .. tu yang SATU tu .... ALLAH s.w.t. ... bukan yoga.

Banyak lagi jenis senaman yang tak melibatkan aktiviti fizikal yang menyusah dan membebankan pada yang tak mampu. Antara nak dengan tak je.

Haram jadah! Marah sungguh aku ni!

Nota kecik-kenot:
Perhimpunan anti-ISA kat padang tak bagi, kata haram, habis ditangkap segala. Yang mangkuk-mangkuk berarak kat tepi jalan sebab pertahan ISA idak pulak dikacau! Halal pulak! Haram jadah jugak la tu!

Updated:
Nota keras-keris:
pada-pada yang berkenaan,errr pada yang tetiba aku nengok ramai dok baca entri ni ... sila kan baca ek ... walaupun korang datang dari sumber yang tak mintak izin nak publish entri ni kat sinun. mesti banyak fulus masuk tu. buat duit dari entri2 orang. huhuhuhu ...
kalau sedekah sikit kat aku yang banyak anak ni ada gak baiknya, bagi beras ke ... dapat pahala. ni pantang dok citer maki hamun laju je amik masuk blog ... tak mintak izin plak tu dari mak orang ni. isyyyy .. tak patut tu.
aku bukan tak suka .. tapi courtesy la .. tanya la dulu ... kalau tanya mesti aku izin la. aku ni kan ke mak orang .. bengang2 pun tapi kalau dimintak cara baik .. mak mana yang tak bagi? cer bagi tau sikit?!
dah banyak kali ni .. dulu2 aku diam je .. sekarang takan nak diam je kot. hehehhehekalau dok sumbang sikit komen kongsi2 pendapat sedap gakkkk hati mak orang ni ...hahahahhaa
gelak ada makna tau! hhaahahahha

Astagfirrullahhalazimmmm.....

15 comments:

akirasuri said...

Mati masuk neraka la kau nanti.. Haha!

izinni said...

macam takde senaman jenis lain kan kan kan ...

Pa'chik said...

susah beno sekarang ni... kapirun ni suka sangat nak campor hal Islam nih... macam kes pengkid bodo tu pun... apa ke jadah kapirun nak sibuk... nak kena bakar rumah? hahah...

semayang yang kalau dibuat dengan betul dan lagi banyakkan tahajjud... buleh jadik senaman dan satu cara meditasi terbaik... tak nak pulak buat yang tu.. penat lah.. tak larat bangun malam lah... kepala hotak dia...

izinni said...

tu lah .. yang macam nak patah riuk tulang, tonggeng kangkang tu jugak yang bagus kan kan kan ...
sujud rukuk tu sakit segala sendi depa!

aku rasa nak bom bakar je ni!

izinni said...

pada-pada yang berkenaan,

errr pada yang tetiba aku nengok ramai dok baca entri ni ... sila kan baca ek ... walaupun korang datang dari sumber yang tak mintak izin nak publish entri ni kat sinun.
mesti banyak fulus masuk tu. buat duit dari entri2 orang. huhuhuhu ...

kalau sedekah sikit kat aku yang banyak anak ni ada gak baiknya ... dapat pahala.
ni pantang dok citer maki hamun laju je amik masuk blog ... tak mintak izin plak tu dari mak orang ni. isyyyy .. tak patut tu.

aku bukan tak suka .. tapi courtesy la .. tanya la dulu ... kalau tanya mesti aku izin la. aku ni kan ke mak orang .. bengang2 pun tapi kalau dimintak cara baik .. mak mana yang tak bagi? cer bagi tau sikit?!

dah banyak kali ni .. dulu2 aku diam je .. sekarang takan nak diam je kot. hehehhehe

kalau dok sumbang sikit komen kongsi2 pendapat sedap gakkkk hati mak orang ni ...hahahahhaa

gelak ada makna tau! hhaahahahha

ńĕĕń said...

Salam...

umarak kita ni berlembut & bertegas tak kena tempatnya... semuanya dibuat atas kepentingan diri... agama dibelakangkan... tu yang puak2 tu makin berani...

saya pernah terbaca kat sebuah majalah di tahun 1990 an (majalah tersebut pernah diharamkan tak lama selepas itu, sekarang dah ada semula tapi dah tak berapa best!!!)... ada seorg doktor tu, kalau tak silap dari Negeri China, beliau pernah datang ke M'sia ni & dalam beliau berjalan2 tu beliau ternampak gerakan org kita bersolat... rasanya kat kawasan lapang & terbuka... awalnya beliau sangkakan itu antara gerakan senaman... bila beliau tahu itu adalah solat dalam Islam, beliau mengkaji setiap bacaan & gerakan2 tersebut & kenapa bacaan2 tersebut ditentukan pada setiap gerakan itu... akhirnya beliau memeluk Islam & katanya itulah senaman yang paling sempurna... dan beliau menggunakan kaedah solat itu utk mengubat pesakitnya. Baru2 ni UM ada membuat kajian solat dari segi sains... dan ianya telah pun dibukukan...

bangun malam utk tahajjud mmg berat kiranya tak bersungguh...

susahkan nak cakap, kang kata syirik, dikatanya kita ni memandai jer... tapi memang banyak pun tanpa kita sedar kata2 yang kita keluarkan tu seolah2 ada yang lebih berkuasa dari DIA... Astagfirrullahhalazimmmm.....

Raison D'etre said...

Ooi..

Marah sungguh nampak.

Bagi can la kat dia. Dah lama tak dapat highlight. Lagipun Samy V tersilap equate Hindus ngan Indians. Dia ingat dua - dua sama.

Rasanya dia sendiri ada buat Yoga ke tak?

Thanks for your comments on my Blog and to answer your query: Nope, Still writing but as an analyst now.

Sunat Tahajud yang 6 rakaat tun pun dah berpeluh sekali - sekala buat. Ok gak tu. Cuma, besa la. Mim Alif Lam Alif Sin.

Wasalam.

kingbinjai said...

betul. bangang tak habis habis. dorang ni perang je ubatnya

khairyn said...

hahahahaha

apa kata kita angkat depa jadi ulama' bagi tau kita yg mana halal mana haram? kakakakakkaa

Tang dia dah bodoh, tang yang muslims lagi la bodoh!

ezza erisa said...

sibuk nak beryoga...yg tak pernah yoga pun tiba-tiba angin mcm org sentuh buttock dia bila majlis fatwa naikkan fatwa ni. pelik pula aku

jogging yg halal tu tak ramai pun duk gi buat....

takkanlah mereka saje-saje je....tgk 'oh ramai org buat yoga skrg..jom kita haramkan, best best'..

pelik la..zaman dulu2 kalau Nabi atau sahabat kata haram, semua ikut setuju... zaman skrg badan bertauliah cakap haram...berduyun persoalkan...baik yang non muslim..yang muslim menggelarkan mereka kakak dalam islam pun leh persoal juga..alahai...dunia sudah hampir ke akhir....

mudin001 said...

majukan yoga untuk neraka, opss...negara!

izinni said...

neen,
muslim melayu kat sini lebih percayakan keberkesanan 'seni' yang usianya dah 3,4ribu tahun dari keberkesanan solat yang baru seribu lebih tahun :P

apit,
dah lama tak marah2 ni. lagipun kat sini je boleh marah beria. heheheh ... lepas dah lepas marah kat sini, cool sikit la hati tu ;)

king,
huh! nanti dikata 'terrorist' dan jumud la pulak :P

khairyn,
tak apa ... biasalah ... yang penting cukup makan pakai, tak ganggu keluarga aku bla bla bla
itulah orang Islam kat sini.

izinni said...

hai ezza,
orang sekarang lebih pentingkan 'hak asasi manusia' dari 'hak asasi agama'. itu yang benda yang dah jelas dan terang pun nak dibangkang2. kira cool la kalau bangkang2 ni.

mudin,
ramai gak yang meroyan pasal benda ni. sampai kaum kerabat pun dok kecoh ... bini2 depa dok practice bendalah ni kot.

Anonymous said...

Agama bukan boleh dipolitikkan dan dibincang oleh peguam dan aktivis yang tidak mengamalkan hidup beragama.
Semua agama berbeza dan tidak boleh bercampur-campur. Masing-masing jaga hal masing-masing dan jalankan urusan sendiri. Jangan sakitkan hati penganut agama lain. Hormat menghormati dan berakomodasi sesama kita.

Kesimpulannya.. warganegara UMNO patut menyesali kemurahan hati mereka memberi kerakyataan pada warga pendatang pada masa dulu..kerana aku sebagai melayu lebih rela masih duduk dalam gua atau atas pokok kerana tidak maju dari berkongsi hidup dgn mereka..

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛