Monday, December 08, 2008

Apa ada pada mimpi ...

Apa ada pada mimpi
Mimpi kan mainan tidur
Ia datang dan ia pergi
Bangkit siang pergi berlalu pergi
Apa ada pada mimpi
Mimpi ini sayu
Mimpi yang satu ini berkata-kata
Tanpa kata ia berbicara
Sambil meniup angin sepoi-sepoi bahasa

Apa ada pada mimpi
Kali ini aku terkesima sendiri
Datangnya memang diundang
Bagi memberi jawapan pasti
Atas kekeliruan diri

Apa ada pada mimpi
Yang datang dua mimpi
Melambai-lambai membawa erti
Usah dibiar, ditinggal sendiri
Abadi kasih sayang disantuni

Apa ada pada mimpi
Aku akur dan aku akui
Mimpi ini aku lewati
Pasrah dan mensyukuri

8 comments:

pa'chik said...

kadang ada antu, kadang tu ada awek cun... kadang ada duit yang banyak, kadang kena kejor ngan orang ja'at... ekekeke... kiranya macam-macam lah yang ada...

izinni said...

wahhhhhh pelbagai sungguh mimpi mu tu ek. ekekkeke ...

ati said...

Mlm td sy mimpi antu.. Huhu.. :|

ńĕĕń said...

Salam...

paling suka bila mimpi suasana di pantai waktu matahari nak terbit... nampak cantik sesangat... nampak matahari tu bersinar2 cantik... tengok bayangnya di dalam air pun cantik... air lautnya pun cantik... tenang jer... bila sedar pun rasa tenang jer...

walaupun pernah mengalaminya masa gi cuti2 M'sia di T'gganu, tapi yang dalam mimpi tu rasanya lagi cantik...

antu tak der lah pulak lagi... kalau yang bersangkut ngan air tu adalah... tenang jer rasanya... gaknya pasal kerja berkaitan ngan air tu yang mimpi pun pasal air...

Rozita a.k.a Jelitaayu ~ Lakarannya di sini said...

ntah kenapa sy jarang2 dpt mimpi..
nape ek?

Mak Su said...

apa ek? mimpi mcm tak mimpi

izinni said...

ati,
huh! kalau camtu next episode .. kamu jadi antu fighter. ekekeke

neen,
baru je nak cakap .. hehehe dah keje dengan air, mimpi pun air ..

reen,
bagusla tu .. nyenyak tido tanpa sebarang gangguan :d

maksu,
mungkin sebab banyak benda dalam fikiran kamu :)

ńĕĕń said...

Salam...

bila sesekali citer pasal mimpi ngan kekawan ofis (masa2 merapu kita orglah bila dah penat bermain ngan angka2), bila ada yang citer pasal antu... cam betul jer dia org tu citer... cam betul2 berlaku... siap boleh ada sesi soal jawab lak tu... pada hal benda tu dah berlaku pun... siap nak bayangkan camna lah rupa antu tu... boleh lukis lagi... hahaha...