Sunday, April 06, 2008

Boleh? ...

Sekarang tengah 'demam' boikot anything and everything Belanda kan? hmmm .. apa kata depa boikot yang ni jugak?! boleh?

Nota kecik-kenot:
The Stadhuys was once a centre of the Dutch administration in Melaka and housed the quarters of its governors and officers.
This massive red building was built between 1641 and 1660 on the ruins of a Portuguese fort, and is believed to be the oldest Dutch building in the East. It displays all the typical features of Dutch colonial architecture, including substantial solid doors and louvred windows. For over 300 years, from its completion until 1980, it was the administrative centre of successive governments.
Today, the Dutch legacy is very much alive. In 1982, the Stadhuys was converted into a history museum. Exhibits trace Melaka's history, from the great Malay Sultanate and the Portuguese, Dutch and British invasions, to the present day. (article from
www.virtualmalaysia.com)

6 comments:

so'od said...

yg ni x perlula boikot.. dia x berdosa.. hehe..

izinni said...

boleh laaaa ... belanda jugak apa? hehehehe

khairyn said...

pangge david copperfield laa.. suruh dia ilangkan sempena boikot. Huh! Aku dulu selalu lalu sini nak pi melaka parade banda hilir tapi tak pernah singgah. Kira pre-boikot ek lalalala

Rynn Cowbra said...

belum disuruh boikot pon mmg da kene boikot.

kak has,durian belanda pun mau boikot ka :P

aini fatimah hassan said...

Salam...

Nasib baik coklat van houten tak masuk senarai - kalau x susah gak. Tapi ais krim wall's & Planta - majerin adalah pulak, yg ni susah sikit, barangan lain x jadi hal.

Bangunan merah tu mmg x pernah masuk pun, setakat lalu kat dpn dia jer... dah tak der jln lain...

Semlm tertengok tv1 jam 11 mlm, tah rancangan apa tah - frist time tengok - bincang pasal Fitna. Yg best soalan last, mcm mana dgn org kita sendiri yg terang2an menghina Islam, siap sebut nama lagi. Tak tercakap panelnya.... hahaha

aini fatimah hassan said...

Salam.....

Lupa lak, semlm sempat juga tengok konset Jom heboh, tang kat Arwah Loloq tu, dr diberikan tepukkan gemuruh kan lebih baik minta yang hadir tu semua sedekah Al Faatihah buat arwah.

Lagi satu, kita dok sibuklah dgn filem pendek Fitna, tp sedarkah kita apa yg berlaku kat Palestine sekarang ni? Samalah macam kes Abu Sayyaf kat Filipina dulu, tanpa kita sedar habis orang-orang Islam kat sana disembelih dek mereka yang bencikan Islam. Puak2 kafir ni memang pandai nak alihkan tumpuan kita sebenarnya.

Yang kat M'sia ni pula dah tak der kerja lain gaknya, budak umur 7 thn pun nak dirogolnya. Kes-kes macam ni lagi patut diberikan perhatian dpd kes si Sufiah tu, kan dia memang suka dengan apa yang dia buat sekarang ni, bukan sebab terpaksa.

Yes, esok Johor cutiiiiiiiii.