Saturday, March 08, 2008

Detik...


Nota kecik-kenot:
Detik penentuan ... kurang 3 jam dari sekarang ... undilah dengan bijaksana. Demi agama, demi anak-anak kita.

3 comments:

Azhar Ahmad said...

InsyaAllah...

Pa'chik said...

aku memang suka amat lah gambar ni...

kalau orang sebaik ini masih ada yang sanggup keji dan caci... sanggup nak tukar dengan penghisap cerut mahal.. tak leh pikir aku...

kalau nanti tuhan menjemput Tok Guru kelak... memang ramai yang buleh ganti... tapi.. tetap tak serupa...

aini fatimah hassan said...

Salam…

Sayu kan tengok gambar Tuan Guru tu, tak tahulah kiranya orang sebaik ini pun nak disingkirkan. Teringat kat salah seorang daripada keluarga saya pernah sebut tentang cara berpakaian Tuan Guru. Hai tu pun salah ke? Rasanya sesekali jer Tuan Guru tu mengenakan jubah, biasanya berbaju melayu, apa pula yang serbah serbehnya. Habis tu sukalah kalau Tuan Guru pun macam yang lain, berpakaian yang mahal-mahal. Lagi satu mampu ke Be End mengadakan majils solat terbuka yang sebegitu ramai kehadirannya tanpa memberikan apa-apa imbuhan. Jangan mimpilah. Takbir!!!!!!!!!

Alhamdulilah… dah selamat mengundi pagi tadi. Pergi jalan kaki jer, tempat mengundinya dekat jer, kenderaan yang disediakan memanglah banyak, siap ada yang hon-hon lagi ajak naik, rasanya saya ni masih sihat jadi tak perlulah. Terjumpa dengan salah seorang kawan ayah (ayah & kawan-kawannya rapat juga dengan Dato’ & merekalah antara yang bertungkus lumus di bilik gerakan), saja nak bertanya khabar, tanyalah Dato’ ada datang melawat ke? (Dato’ memang rajin pun datang buat lawatan tak payah tunggu PRU pun). Jawabnya ada beberapa kali, hari ni pun insya Allah.

Nak tergelak pun ada, masa nak semak nama, mereka tanya ada bawa slip yang Be End berikan tak. Saya pun ambillah slip yang diselitkan dalam buku AHMADINEJAB Singa Baru Dunia Islam, mereka yang bertugas tu pandang saya semacam jer, polis yang ada kat situ pun sama. Kalau nak diikutkan tak perlu nak semak-semak lagi, dah tentulah saya tahu, keluarga saya terlibat sepenuhnya dengan PRU ni. Saya pun ada gak melepak kat bilik gerakan mereka, saja nak dengar citer. Ada masanya berlakon jugalah.

Ada ahli keluarga yang bertanya kenapa anti sangat dengan kerajaan sekarang ni. Jawabnya mudah jer, tolak dulu soal yang lain (nak ajak bincang soal ekonomi dan sebagainya nanti ada pula yang melopong, yang sebenarnya mereka ni dah taksub sangat dengan Be End & amno, lainlah di tempat kerja), jadi ambil pasal agama, apa tindakan kita bila munculnya kes murtad, apa yang pemimpin-pemimpin Melayu Islam kita buat. Malahan ada pemimpin (yang dipertanggungjawabkan menjaga agama Islam) yang cakap baru seorang yang murtad, masih ramai lagi yang Islam. Tu satu hal, habis tu kita nak tunggu ada ahli keluarga kita yang murtad baru kita nak bertindak ke? Bila kita mengharamkan sesuatu yang halal & menghalalkan sesuatu yang haram, apa hukumnya? Kita berani menidakan hukum hakam Allah malah mengagongkan hukum manusia yang sentiasa berubah-ubah mengikut kepentingan mereka yang berkuasa contoh terkini SPR. Sistem pendidikan sekolah agama yang ada di negeri ni pun dah bercelaru. Hal ni saya dengar dari keluh kesah rakan-rakan sekerja (saya belum mengalaminya, kalau anak-anak saudara tu adalah), cara pembelajaran anak-anak mereka jauh dari apa yang kami terima (sewaktu di sekolah agama). Jawabnya berapa kerat mereka yang bergelar ustaz & ustazah tu yang benar-benar niat mereka hendak mendidik dalam ertikata yang sebenar-benarnya?

Ni kat tv sebut pasal penahanan bas, betul ke tu penyokong-penyokong BA atau pun orang puak-puak tu? Entahlah dah susah nak percaya apa pun yang diberitakan sekarang ni.