Sunday, March 16, 2008

Mendung ...



Mendung pasti berlalu pergi
itu pasti ...

17 comments:

aini fatimah hassan said...

Salam...

Insya Allah hari akan terang semula.

Dlm tempoh seminggu ni ternyata Be End masih tidak dpt menerima kekalahan mereka. Apa yg berlaku di PP & Perak dijadikan isu. Yg Perlis & Terengganu masih belum mempunyai MB tu apa sebabnya? Nampak sangat ada masalah.

Selama ni Be End - amno melindungi ke org Melayu? Hak org Melayu dlm memiliki rumah (antaranya) di selatan ni (Johor Bahru) seolah2 dinafikan, mana tak nya, berapa keratlah yang mampu beli rumah yang mencecah ratusan ribu, bukan org Melayu jer yang berkira2, org cina pun berfikir berkali2. Akhirnya org seberang tambak yang memenuhinya. Rakyat selatan ni merempatlah ke mana2. Wpun telah memiliki rumah yang ratusan ribu (tu jer yg dekat dgn tempat kerja - boleh jalan kaki - save pengangkutan & tiada tanggungan), bila tengok pada orang lain, rasa sedih juga.

Si KJ itu pula kenapa tak berkokok2 lagi? Kalau tak dialah yang ke depan. Kan dah menang!!! Yg sebenarnya dia dah tahu dia kalah. Esok pak mentuanya dah nak umumkan pun kabinet barunya, gaknya masa tulah baru dia nak berkokok kot.

Anonymous said...

Baguslah BN dah kalah kat Selangor. Kilang2 arak kat PJ dan Shah Alam bila nak tutup?

Tok Ngah

izinni said...

sebetulnya entry ni takde kena-mengena dengan suasana politik negara ...

aini,
biasalah .. yang kalah akan cari salah yang menang. yang menang pulak tentu nak pastikan kesilapan yang kalah tak diulangi.

tok ngah,
jika diisytiharkan tutup, sayalah yang paling seronok. masa kecik2 selalu terhidu bau busuk guiness. dah besar ada anak ni pulak terpaksa bau pulak calsberg.

Pa'chik said...

oit.. seronok la ko.. embi ko kata nak bagi peri 20m3 air tetiap bulan nih.. hahaha... jadik la kan.. jimat dah seblas inggit sebulan...

Anonymous said...

Bukan sahaja kilang arak kena tutup, 4 nombor ekor, disko, pub dll yag bersepah di Selangor terutamanya di PJ, Klang dan Puchong kena tutup juga.

Mungkin nak kena berunding dengan DAP dulu kot.

Tokngah

kingbinjai said...

pasti

Azhar Ahmad said...

Bagi saya, mendung tu anugerah Allah. Tak lah panas sangat, taklah sejuk sangat. Berangin lagi... Saya suka...

khairyn said...

hang pun mandom gak ke iz?

sorry ler aku bz lately ni. Tngk la hari rabu ni kalau aku tak bz, aku on gtalk. kalau ko nak sembang ler.

aini fatimah hassan said...

Salam...

Tan Sri Khalid Ibrahim khabarnya mahu menilai semula perjanjian berkaitan air di Selangor - selain dpd pemberian air percuma 20m3. Kiranya itu berlaku di selatan ni kan bagus juga. Tidak dinafikan ianya memberikan keuntungan kepada satu pihak & menekan pihak yg lain - rakyat, apa tah lagi bila tender tidak dibuat secara terbuka.

izinni said...

pa'chik,
ha'ah ...
sorry la ... mud aku lari jauh sangat susah nak cari .. dia semunyik

tokngah,
tutup la semua2 ...

king,
sudah tentu ...

azhar,
betul tu .. saya pun suka :) tapi kalau berhari2 .. risau sebab kain banyak tak kering ...

khairyn,
no hal
ha'ah .. almost being prescribed! nengok la ...

aini,
meh la hijrah sini ...

akirasuri said...

Erk!
Aritu saya rasa macam kotak komeng kak has ni dimatikan..
Ke Laptop saya yang bengong? :o
Huahuahua..

Erk!
Nak entri makan-makan plis :p
lama dah tadek gambar makan-makan kat sini :D

izinni said...

akirasan,
erk!
bukan laptop awak yang bengong ... tuan rumah ni yang bengong sebab entri kat bawah dibuat semasa dalam kebengongan yang tahap impak maksima ...

erk!
insyaAllah .. tapi gambar mungkin tak ori la ek

So'od said...

biar mendung, kalau hujan ribut taufan sekali lg bagus..
sbb bau lepas ujan best!

achik said...

skang ni slalu mendung.. petang, hujan lebat..

err semoga semuanya baik2 belaka.. :)

aini fatimah hassan said...

Salam.....

Apa khabarnya Ali Qa'id? Harap ada khabar gembira.

Senarai penuh kabinet telah pun diumumkan - tunggu & lihat apa akan berlaku selepas ini.

Hijrah??? Baru beberapa tahun ditempatkan bertugas di daerah, keluarga dah asyik minta balik ke HQ sedangkan kat daerah tu kos hidupnya lagi murah. Yang tak tahan bila kadar air dinaikan setiap 3 tahun, jenuh nak menjawabnya. Jawapan paling mudah & itulah kenyataannya - 'dah Be End yang benarkan naik setiap 3 tahun sekali. Lain kali x lagi Be End'.

Kes 20m3 air percuma tu, timbul juga isu tadi pagi, mana nak korek duit. Lah dia orang ni, tu duit-duit yang diromPAK LAH oleh puak-puak tu, lebih baik ianya diagih-agihkan pada rakyat, biar dirasai oleh semua pihak.

izinni said...

am,
ya ya ... bau-bauan selepas hujan mmg best

achik,
ha'ah... best sangat kan.
insyaAllah semua baik2 :)

aini,
alhamdulillah ... Ali sihat2 je :)

aini fatimah hassan said...

Salam...

Salam Maulidur Rasul & selamat bercuti buat mereka yang bekerja & bersekolah... ada majlis makan2 ke cuti2 ni...

Kat selatan ni tgh musim hujan lagi...