Sunday, October 12, 2008

Apalah salahnya ...

Kalau ya pun gedik sangat nak beri gelaran Dato' tu pada orang seni, kenapa tidak dianugerahkan sahaja pada mereka-mereka di bawah ni? Mungkin sesuai mungkin tidak, tapi lebih layak dan berhak dari orang luar yang tak tau adat resam dan tak menyumbang apa pun pada negara.




Mereka-mereka ini adalah segelintir kecil yang boleh dikatakan berjaya dalam kerjaya seni mereka. Ada ramai lagi yang aku tak ingat. S.Samsudin pun banyak sumbangannya. Dari 3 bujang lapok, dia je yang tak lekat lagi gelaran Dato'. Mungkin sebab dia bukan orang Malaya tapi dari bagi kat "Sekolah Rendah Kebangsaan" tu, baik la bagi kat dia.

9 comments:

mudin001 said...

yang kau dengki sangat dengan SRK ni kenapa?

Heh!

p/s: bila mawi nak dapat Datuk ya?

izinni said...

errr .. kan ke ko kata aku ada penyakit hati. hahahahah ...

pa'chik said...

emi tu kawan ngan tok guru... tak leh bagi... hahaha...

akuatik said...

bukan ke srk ada kelebihan lain-menyumbang kepada pembangunan seni hiburan sosial diperingkat antarabangsa, yg tu yg ramai artis tempatan takde...tapi amy bulih la sebab dia glemer gak kat seberang sana

shafarina said...

herman tino tokleh dapat, pasal dia pembangkang

sama dgn amy search :)

akirasuri said...

Patutnya kita as blogger pn patut dapat gelaran datuk gak la.. yelah kan kita menghiburkan hati org gak.. hehe..

ńĕĕń said...

Salam...

tadi kita org dok bincang gak pasal SRK dpt Dato'... ada yang sebut... lps ni sesapa yang nak gelaran tu, yang perempuan laga pipi ngan Najib, yang lelaki laga pipi ngan Rosmah... sure dpt nyer...

dah jadi bahan lawak pulak kan...

AzahYgComel said...

cam dah takde org lain nak bg dato' kan?

seniman longkang said...

agaknya nanti jackie chan pun boleh dpt datuk kot...

kalau najib jd pm...dia mesti buat record....amitab bachan dpt tan sri...