Tuesday, October 28, 2008

Curiosity of the darndest thing ...

Curiousity killed the cat = Inquisitiveness can lead one into dangerous situations (See here for the origin of the phrase)

Is being curious bad? How could being curious lead to dangerous situations?

Well, it is not bad to be curious. Curiousity is good. Good for the mind. It's part of learning process. A child who is curious is deemed smart. It's always good to ask questions. When one ask questions, one'll get answers. People build knowledge from being curious. It should be one of the criterias needed to be a good or perhaps excellent police, scientist or even journalist. As simple as that. Being curious.

BUT, there's always a thin line in everything. A thin line from being good to bad. When curiousity might lead into something dangerous or plain rudeness, it should STOP!

It was just a simple act. An act of a child. A curious child. Naive. Forgiveable.

It started with one naive curiousity. But it lead to another unthinkable one. An act that should be punished so that it would never ever happened again. A punishment not too harsh but enough to remind the child the importance of respect to another human being.

This morning:

"Kenapa Syabil buat macam tu?"
"Syabil nak tengok Lala pakai pampers ke tidak."
"Ok. Good enough reason. Tapi kenapa buat lagi sekali?"
"Errrrr ....."
"Syabil kena bagitau. Ibu nak tau kenapa Syabil buat benda tak bagus."
"Errrrr ..... Syabil nak ... Syabil nak tengok bunga Lala."
"Kenapa?"
"Nak tengok sama ke tak bunga Lala dengan Nisaa'."

Yesterday 6pm :
A neighbour's daughter Navella, who we fondly called Lala came over to the house to play with Nisaa'. She's only 3. A sweet, petite and happy girl. I was cooking in the kitchen. I heard them laughing, giggling. Nothing crossed my mind. Only happy children playing with each other.

Along came Irfan, running with a 'little' news. "Ibu ... Syabil bukak seluar Lala .. 2 kali."

At 6.30pm :
The rotan landed once on both Syabil's palms. It's either that or telling his ayah, which he begged not to tell. He cried .. hard. He went to bath and continue crying in bed till he fell asleep without eating dinner.

Well ... curiousity did kill the cat .. my own kitten ... anak kucing jantan aku. Pening kepala aku!

Nota kecik-kenot:
Cartoon was taken without permission from http://www.cartoonstock.com/lowres/mly0926l.jpg
Zinnirah has an update ;)

14 comments:

akirasuri said...

Huhu.. Tiba2 saya terbayang seseorang yg dia kata macam Sabin.. Adakah beliau begitu ketika kecik dulu.. Kakaka!

izinni said...

hahahaha ati ... adakah kamu lupa pada entri minah indon main badminton tu?

hahahahhaha

akirasuri said...

Kakaka! Sy igt.. Susi seksi dr indon.. :))

Mmg sepadan la dorang.. Apakah dh dewasa nanti Sabin akan jadik seperti beliau.. kekeke..

izinni said...

errr .. soalan cepumas yang berbelit seperti ular. kekekkeke

jawapannya .. insyaAllah akal cerdas pandai sama .. tapi diharap emosi boleh ditangani dengan jayanya serta boleh bergaul mesra tanpa sebarang prejudis .. errr ibunya. hehehhe

lalalalalalarikkkkkk ....

izinni said...

ehhh tertinggal beberapa patah perkataan pulakk ..

... err jangan jadi macam ibunya ...

haaa tu yang betul .. hehhehe

Mak Su said...

:(

kingbinjai said...

budak2 tapi tegas tetap kena ada

My Raison D'etre said...

Izinni,

Did something similar during my younger days. Caught once by my grandfather, but as grandparents are wont to do, he let me off with a warning.

But still MALU beyond MALU. :)

PS: Pray my girls don;t develop these curioisties too soon. Pening woohh..

izinni said...

maksu,
:'(

king,
ya ya. walaupun tak sampai hati sebenarnya tapi terpaksa juga dibuat ..untuk kebaikan dimasa depan.

apit,
compared to boys, girls are not that adventurous ;)

pa'chik said...

budak pompuan tak eh?

ada sekor kat umah aku ni... baru umo tiga belas... duk bersidai kat stol beger... aku ingat budak stol tu dah pakai kot... hmmm....

izinni said...

po'chik,
tu dah besor ..
budak pompuan kecik kurang adventurousnya ...hehehhe
start akhil baligh .. haaaaa tanduk pun tumbuh. ekekkeke

pa'chik said...

yang tu yang orang duk risaunya.... hahah...

izinni said...

sebab tu ler nak kena jaga yang lelaki ni betui2. kalau lelaki betui, pompuan insyaAllah betui. Kalau lelaki tak betui, pompuan jadi bertambah tak betui. kalau pempuan tak betui, lelaki yang betui buleh tulung pebetuikan. betui tak?

Fida Ruzki said...

ayooo takut aku. babe apa pandangan ko pasal sajak kematian tu?

aku rasa bagus, memandangkan lately kalau ke court yang terlanjur tu kebanyakannya usia muda2 baru lepas akil baligh. seram aku.

kita tara tu dulu tau main getah ngan belon aca je.